تبلیغات

دستگاه دیونایزر

دستگاه دیونایزر

دیونایزر :

برای خالص سازی کامل آب و تهیه آبی کاملا مقطر و فاقد هر گونه یون ناخالص نیازمند استفاده از دیونایزر می باشیم. دیونایزر دستگاهی است که در آزمایشگاهها و بیمارستانها و هر واحد درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. آب مقطر کاربرد درمانی دارد. سازآب تولید کننده دستگاه دیونایزر می باشد و بسیاری از بیمارستانها توسط تجهیزات صنعتی این شرکت تجهیز شده است.

دیونایزر


مشخصات فنی دستگاه دیونایزر تولیدی سازآب :

دستگاه های دیونایزر تولید شده در کارخانجات سازآب دارای ویژگی ها و مزیتهای بیشماری می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم :

1-مقاومت الکتریکی آب خروجی دستگاه دیونایزر برابر با 18.2 مگا اهم است.

2-دیونایزر شرکت سازآب دارای سوئیچ High Pressure که از صدمه به قطعات در زمانی که فشار آب بالا می باشد، جلوگیری می کند.

3- و از دیگر مشخصات فنی دستگاه دیونایزر شرکت سازآب این است که دارای سوئیچ Low Pressure می باشد که زمانیکه که آب می شود، میکرو کنترلر دستگاه را خاموش می کند.

4-بدنه دستگاه دیونایزر تولیدی سازآب از جنس پلکسی گلاس یا فولاد است و با رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای پوشیده شده است که دربرابر پوسیدگی و خوردگی مقاوم است.

5-دستگاه دیونایزر نیازی به وجود جریان الکتریکی ندارد.

6-سرعت جریان دراین دستگاه بالا است.

7-این دستگاه نیازمند مخزن ذخیره سازی نیست .

8- آب مقطر دوباره می تواند وارد چرخه تصفیه شود و یونهای ناخالص آن حذف گردد.

9-دستگاه دیونایزر ما توانایی تولید اب کاملا مقطر با خلوص بالا را دارد.

10-مجهزبه شیر خروجی آب تولیدی به منظور وصل شدن آب به بیوشیمی میباشد.

11-مجهز به شیر خروجی آب تولیدی جهت استفاده کارهای روتین و اسید واش و فیلم و همچنین مجهز به شیر خروجی آب تولید فوق خالص می باشد.

12- دستگاه دیونایزر تولیدی سازآب دارای سیستم کنترل خودکار پمپ که در صورت قطع آب ورودی و پرشدن مخزن انجام عملیات را متوقف می‌کند.

13-دستگاه دیونایزر ساخت ما دارای EC متر به منظور نشان دادن خلوص آب ارائه شده با دقت 0.01 میکروزیمنس و همچنین دارای سیستم Circulation می باشد که این سیستم سبب افزایش کیفیت آب خروجی می‌شود.

14- دستگاه دیونایزر سازآب آب خروجی از دستگاه را با اندازه گیری مقاومت الکتریکی آب خروجی بصورت آنلاین پایش می نماید. و همچنین این دستگاه دارای مخزن ذخیره با استانداردهای مورد نیاز می باشد.

15-دستگاه دیونایزر مجهز به سیستمی برای حذف کلر آب می باشد و همچنین مجهز به سیستمی برای حذف یونهای سخت دیگر که در آب وجود دارد؛ می باشد.

16-توانایی وصل شدن به آب شهری را دارد. مصرف برق دستگاه دیونایزر مذکور کمتر از 10 وات در ساعت است .

17-می تواند بیش از 98% آلاینده ها را حذف کند. آب هدر نمی رود. براساس دانش بومی مهندسین ساخته شده است و دارای قیمت فوق العاده مناسب و عالی می باشد. همچنین دارای فیلترهایی باعمر بالا است.  نصب، راه اندازی و استفاده از دستگاه دیونایزر تولیدی شرکت سازآب  بسیار آسان و راحت می باشد.

دستگاه دیونایزر در کدام اماکن مورد استفاده قرار می گیرد ؟

دیونایزرهای آزمایشگاهی ما تجهیزاتی هستند که می‌توانند با تصفیه آب تا بالاترین خلوص ممکن، آب فوق خالص مورد نیاز آزمایشگاه‌های طبی و تحقیقاتی را برای مصارف عمومی و نیز کاربردهای حساس تامین کند. آب فوق خالص دیونایزرهای آزمایشگاهی در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند :

1-کاربردهای عمومی نظیر شستشوی ظروف آزمایشگاهی

2-استفاده به عنوان حلال در تولید محصول

3-انجام آزمایش‌های HPLC

4-تحقیق و توسعه در صنایع نیمه هادی

5-تزریق

6-استفاده به عنوان منبع تامین آب اتوکلاو

و

چگونگی تولید آب فوق خالص با دستگاه دیونایزر :

فرآیند تولید آب فوق خالص توسط دستگاه دیونایزر دارای مراحل مختلفی می باشد که در آن آب پس از طی یک چرخه از فرآیند، تمام محتویات و یونهای ناخالص خود را از دست داده و تنها چیزی که باقی می‌ماند آب فوق خالص یا همان H2O است.

1-حذف ذرات جامد نامحلول در آب

ابتدا به کمک فیلترهای رسوب گیر الیافی، ذرات جامد نامحلول با ابعاد حداقل 1 µm از آب جدا می‌شوند.

2-حذف ترکیبات آلی فرار، فلزات سنگین، کلر و سایر گازها

از طریق فیلترهای کربن فعال و گرانول، ترکیبات الی فرار، فلزات سنگین، کلر و سایر گازهای محلول در آب از آن جدا می‌شوند.

3-خارج نمودن نمک‌ها و یون‌ها

با عبور آب از درون فیلترهای غشای اسمز معکوس (RO)، یون‌های تک ظرفیتی و چند ظرفیتی نظیر انواع نمک‌ها و نیز ذرات جامد نامحلول تا ابعاد 0.0001 µm نیز از آب حذف می‌شوند.

4-تصفیه آب برای گندزدایی و از بین بردن میکروارگانیسم‌ها

در مراحل تصفیه نهایی، آب از درون محفظه تابش اشعه فرابنفش (UV) عبور داده می‌شود تا میکروارگانیسم‌های موجود در آن نظیر باکتری‌ها و ویروس‌ها از بین بروند.

5-جابجایی یون‌های باقی‌مانده با مولکول‌های آب

آب در مراحل بعدی از درون بسترهای رزینی، آنیونی، کاتیونی و میکس بد عبور می‌کند تا اندک مقدار یون‌های باقی‌مانده (در حدود %1) نیز توسط فرآیند تبادل یونی (IE) جای خود را به یون‌های +H و OH بدهند.

6-تصفیه نهایی آب و تولید آب فوق خالص

در انتها آب تصفیه شده از یک غشای اولترافیلتراسیون (UF) عبور کرده تا اندوتوکسین‌ها، RNA، DNA و لاشه باکتری‌ها و ویروس‌ها هم از آن جدا شده و آب فوق خالص با مقاومت الکتریکی 18.2 mΩ که بالاترین خلوص ممکن برای آب است، به‌دست آید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید. 

دیونایزر


پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...